Australia Update 2. - Reisverslag uit Geelong West, Australië van Manouk Monde - WaarBenJij.nu Australia Update 2. - Reisverslag uit Geelong West, Australië van Manouk Monde - WaarBenJij.nu

Australia Update 2.

Door: Manouk Monde

Blijf op de hoogte en volg Manouk

25 December 2014 | Australië, Geelong West

Blog #2 29-10-2014 tot en met 23-12-2014
Lief dat je komt om mijn tweede blog te lezen! Dit wordt weer een wat langere… drukke maanden gehad! Ik heb met kopjes gewerkt. Anders was het niet te overzien. Dus lees hetgeen wat voor jou interessant is, als er nog vragen zijn antwoord ik deze graag. Heb al heel veel vragen gehad van mensen die ook stage willen lopen hier, super!

Dagelijks leven.
Dit is vrijwel hetzelfde als thuis in Nederland. Voordat ik hier aankwam had ik in gedachte dat ik iedere avond op het strand zou liggen, of de kangoeroes zou weg jagen in de tuin. Maar helaas. De dagen bestaan uit school en daarna door naar de sportschool, ook in de weekenden. Doordat het hier vroeger donker is dan in Nederland (in de zomer) rond 20.00 uur al, is mijn dagelijks patroon wel veranderd. Rond 22:00 in bed en vanaf 8 uur in de ochtend niet meer kunnen slapen. Bij de sportschool heb ik van mijn trainer verschillende programma’s gehad, en ze werken super! In de weekenden natuurlijk uitgaan… stukje duurder dan in Nederland. Ik zit sowieso vast aan een taxi die ongeveer 50 dollar per ‘retourtje’ kost. Maar het stappen is super! Pubs, drankjes, live bandjes, meeschreeuwen omdat de rest om je heen ook niet kan zingen, en vooral heel veel gezellige mensen! Al zoveel mensen leren kennen, en ze willen allemaal helpen. De een wilt ons surflessen gaan geven. Iemand anders wilt met mij een Harley tour gaan doen langs de kust (Als een kind, zo blij!!). En iedereen is in voor als we iets nodig hebben zoals een lift of iets willen weten over de omgeving.

School/Stage
Laatste blog bestond voornamelijk uit het maken van mijn projectplan (het in elkaar zetten van mijn onderzoek). Daar begin ik hier dan ook mee… deze heb ik in een keer met een voldoende af kunnen ronden wat inhield dat ik aan mijn onderzoek kon gaan beginnen. Helaas zijn ze hier in Australië streng met het werken op het lab. (Wat natuurlijk ook wel weer heel positief is!) Ik moest tig formulieren invullen voordat ik iets mocht uitvoeren, deze formulieren moesten door verschillende mensen goedgekeurd en ondertekend worden. Laat het nou net zo zijn… dat ze hier zacht uitgedrukt nooit echt ‘haast’ hebben, of snel dingen kwijt raken. Dikke pech dus. Het heeft in totaal bijna 2 maanden gekost om alle formulieren bij elkaar te krijgen! (En dan zeggen ze dat studenten erg zijn haha). Ik werk op biologisch gebied en chemisch. Helaas mag ik er niet veel over zeggen, wanneer het onderzoek is afgerond, vertel ik dit met veel plezier! Wel mag ik zeggen dat ik met insecten werk. Ja, je leest het goed, Manouk en insecten… een ramp dus. Maar tegenwoordig beschouw ik ze als mijn beste vriend. (Zonder hen heb ik tenslotte geen onderzoek.) Deze lieve schattige beestjes moet ik zelf vangen. Ja, zelf vangen (nogmaals, een ramp). Dit gaat door middel van zelf gemaakte vallen met beef lever. Nu ik het toch over lever heb, de gezichtsuitdrukking van de kassière was prachtig toen een meisje van 1.59, een bos krullen en 10 pakken met lever aankwam lopen. Toen ik antwoorde op haar vraag waar ik deze voor nodig had met ‘Ohh these are for my maggots’, keek ze er niet veel beter op. Andere soorten insecten zoals kevers vang ik door middel van een dood geboren biggetje, plat uitgedrukt… te laten wegrotten in de natuur en elke dag controleren. Heel gezellig klinkt dit allemaal, geen gestress… ik ben nog altijd dezelfde Manouk, het klinkt alleen heel creepy. Al mijn insecten na bijna 1,5 maand gevonden en gevangen! Dus kon ik verder met mijn onderzoek! Nu net twee weken begonnen… Ook tijdens de kerst en Nieuwjaars ‘vakantie’ gewoon aan het werk. Doordat ik met levende wezentjes werk, moeten deze natuurlijk ook onderhouden worden. En ik kan je vertellen… die kleine krengen eten belachelijk veel.

Uitjes.
- Halloween… was niet echt een uitje maar wil ik toch even kwijt. De ‘trick or treat’, echt super… niet wetende dat het hier zo populair is. Om de vijf minuten kloppende kinderen aan de deur (ze moeten kloppen want de bel doet het niet, naahja… we hebben geen bel). Helaas hadden we hier geen rekening mee gehouden dus de gehele snack voorraad van ons en de huisgenoten waren geplunderd.
- Hierna zijn we uitgenodigd voor een weekend Bendigo. Bij een Australische jongen die ik hier ontmoet heb (ja, het is een heerlijke vent en het klikt geweldig tussen ons). De eerste avond zijn verjaardag gevierd met heel veel andere Australische jongeren, allemaal heel spontaan, top avond! De dag erna uitgenodigd voor een engagement party van de zus van zijn beste vriend. Heel vreemd, aangezien in Nederland dit heel persoonlijk is. Dit was heel country, op een boerderij, verschillende kampvuren, vers eten van de spit, biertjes/huiswijnen, met zatte koppen lammetjes proberen te vangen en natuurlijk vallen over een tak die in de weg ligt, weg kwijlen bij te schattige biggetjes. Al met al heel Australisch en een hele ervaring om daar bij te mogen zijn! Er was ook een bonfire… stonden een aantal bomen in brand 20 meter verderop van het huis, ik in paniek. Maar blijkt hier heel normaal te staan, er werd niet eens naar om gekeken.
- Af en toe een dagje strand! Is 20 minuten met de auto (2 uur fietsen, ivm de bergen hier), dus helaas afhankelijk van anderen. Maar niets leuker dan met een groep naar het strand te gaan, genieten van het uitzicht, meloen aan stukken snijden en simpel weg balletje over gooien.
- Aboriginal park Nevana. Vooral leuk voor groepen, wij waren maar met z’n twee dus konden geen cursus volgen. Dus wat rond gekeken bij de typische Aboriginal spullen/bezigheden. In ieder geval mooi om even gezien te hebben.
- Mijn tatoeage! Een jongen die ik hier heb leren kennen verwees mij naar een jonge tattoo artieste in Melbourne. ‘Zij zou degene zijn die precies kon maken wat ik wilde.’ En gelijk had hij! Ik wou onder mijn borst een lotus (dit staat voor het natuurlijk schoon, wanneer de lotus half open wordt weergegeven, wat het geval bij mij is, staat dit voor herboorte. Na mijn tijd hier kom ik als een geheel ander (en positief!!) mens terug). De tattoo is geweldig mooi geworden, met zoveel details. Het is net een kunstwerk.
- Science Museum in Melbourne, een middagje hier naar toe geweest. Groot museum waarbij je onwijs veel kan doen! Het soort Nemo van Australië. Zijn we toch wat cultureel geweest
- Open Air cinema. Dit is een mini festival georganiseerd door Ben & Jerrys. Buiten in de openlucht op het strand met honderden anderen een film kijken onder het genot van veel lekker eten en drankjes op tig zitzakken en picknick kleden! Heel gaaf om mee te maken.
- Adventure Park. Een waterpark, onze huisgenoot werkt hier dus konden met hem mee rijden. Je had er van alles. Karten, mini golf, waterslides, zwembaden, waterfietsen, boogschutten en de allerbeste, een lazy river. Dit is een soort van hele lange stroom versnelling die je afga terwijl je relaxed lig in een zwemband. Flink verbrand deze dag! Gelukkig twee dagen later een goed bruin kleurtje aan over gehouden.
- Great Ocean Road (roadtrip langs een gedeelte van de zuid kust) en Christmas. Hiervoor zal ik later een aparte blog voor schrijven.
In de planning.

Allereerst nog genieten van de kerst. Daarna oud en nieuw vieren in Sydney! We zijn in totaal drie dagen in Sydney. Vervolgens wordt daar een weekend Tasmanië aangeplakt. Hierna is het tijd om een maand lang te knallen aan school om het onderzoek op tijd af te krijgen zodat er daarna genoten kan worden van een road trip langs de oost kust.

  • 25 December 2014 - 11:37

    Carmen:

    Lieve Manouk. Ik heb net met veel plezier je verslag gelezen. Zo te lezen heb jij het super naar je zin! Geniet deze dagen ook al zit je "ver" weg. Voordat je het weet ben je weer terug :-) succes nog met stage. Groetjes vanuit een zonnig en "warm" Roosendaal

  • 25 December 2014 - 13:22

    Saskia:

    Wat een verhaal weer Manouk, super om te lezen en geweldig dat je zo geniet daar! Klinkt geweldig om daar heen te gaan, nu zal Femke nog meer drang hebben om daar naar af te reizen ooit... Wat vreemd ook om daar de feestdagen in de hitte te vieren, lijkt me een heel raar gevoel. Vanuit Wouw wensen wij jou daar wederom een supertijd toe en voor nu fijne kerst en een knallend begin van 2015!! Liefs Saskia, Lars, Femke en Daan xxx

  • 25 December 2014 - 13:45

    Floortje S:

    Leuk om te lezen dat je het zo naar je Zin hebt!!! Klinkt allemaal super en lijkt me echt een fantastische ervaring. Geniet ervan!! fijne kerstdagen en alvast een heeeeel gelukkig nieuwjaar mopske!! Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 25 December 2014 - 13:54

    Karin, Marianne, Tess En Jesper:

    Wauw!
    Wat je allemaal al gedaan hebt in , naar mijn gevoel in zo' n korte tijd.
    Of dat lijkt maar zo

  • 25 December 2014 - 14:00

    Karin:

    mis een stuk van mijn reactie, dus hier vervolg!
    Ik vroeg me dus af of je langere mag blijven als je onderzoek nog niet afgerond is

  • 25 December 2014 - 14:02

    Ben En Corina:

    Wederom een prachtig geschreven blog wat je met plezier leest. Ik weet niet van wie je deze gave hebt, in ieder geval niet van je moeder:). Je hebt je plekje wel gevonden daar denken we zomaar.
    Al veel ondernomen in het mooie Aussi en nog meer leuke trips in de planning. Je stage gaat ook helemaal goed komen zo te lezen. Geniet nog van de komende weken en van de jaarwisseling in Sydney. Dat 2015 voor je net zo mooi mag worden, zoals je 2014 in de laatste maanden hebt afgesloten. Heel veel liefs van je paps en mams XXXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manouk

In Geelong voor stage!

Actief sinds 28 Okt. 2014
Verslag gelezen: 1554
Totaal aantal bezoekers 5937

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 28 Oktober 2014

Internship

Landen bezocht: